rss feed atom feedxhtml validation css valitaion
balatarin do x do
فروشگاه آخرین عکس Lost in detail آخرین نقاشی Persian Vixen خداوندگاران sri لگوویزیون dancing Transformer watch

تبلیغ خیلی باحال سیتروئن. تقریبا 4.5 مگابایت. اگه طرفدار transformers هستید حتما نگاه کنید.

date

سوالهای متداول

دوستان. کامنت ها و ایمیل های زیادی روزانه درمورد پروژه سیصد دریافت میکنم که خیلی از آنها سوالها و دغدغه های مشابهی را مطرح میکنند که سعی میکنم در اینجا تا آنجایی که میتونم بهشون جواب بدم.

رتبه وبسایت داره در گوگل بالا میاد، چرا وبسایت زودتر کامل نمیشه؟
دلواپسی شما را در این مورد درک میکنم. من در حال تکمیل کردن سایت هستم و امشب قسمت رسانه آن را با لینک به ویدیو های مستندی که ساخته شده راه می اندازم و کارهای جدید ارسالی رو هم به گالری اضافه میکنم. کاملا صحیحه که به دلیل توجهی که الان به سایت معطوفه بهتره که هرچه زودتر سایت پربار تر بشه ولی از طرف دیگه نمیخواهیم که وبسایتی سرسری با محتوای کپی شده از جاهای دیگر داشته باشیم.
جدید: سایت رو به راه شده رو میتونید الان ببینید: 300 the movie

همانطور که برای درست کردن فیلم سیصد زحمت بیشمار کشیده شده، ما هم برای این پروژه باید یه خورده زحمت بکشیم تا محتوای مرتبط و اوریژینال تولید کنیم. آسون ترین کاری که میشه کرد کپی کردن دو تا عکس از تخت جمشید و دو تا مقاله از ویکیپدیاست (که شاید اونها رو هم یه خارجی نوشته باشه). این ارزش کار رو پایین میاره و هدف ما این نیست. نمیگم گذاشتن عکس از تخت جمشید کار بدیه با مقالات ویکیپدیا نامربوط هستند، اونها رو هم نگاه میکنم و در جای درست و با ادیت کردن مناسب ازشون استفاده میکنم.

علاوه بر همه اینها، هدف اصلی از اول هم راه انداختن یه سایت هنری بود. چون به هر حال، خیلی ها شاید حوصله نداشته باشند که درس تاریخ بخونند - مخصوصا اگر احساس کنند که داره بهشون تحمیل میشه - ولی تقریبا همه از هنر لذت میبرند. هنر خوب هم طبیعتا چیزی است که کمی وقت میبره و نمیشه یک روزه از هنرمندان انتظار داشت که کارهاشون رو ارسال کنند، برای همین باز هم از شما دعوت میکنم که شکیبا باشید و اجازه بدید در محیطی دور از فشار این وبسایت رو با هم کامل کنیم.

برای پروژه سیصد عکس و نقاشی مربوط به ایران فرستاده ام، ولی از آنها استفاده نشده. چرا؟
دوستان اگر عکس یا نقاشی برای پروژه میفرستید، باید خودتان خالق و مالک آن اثر باشید. کارهای بسیاری را گرفتم که با جستجو در گوگل پیدا کرده اید و مربوط به هنرمندان دیگر - و بعضا هنرمندانی معروف- هستند. متاسفانه من بدون اطلاع و اجازه خالق اصلی اثر نمیتوانم - و نمیخواهم- از آنها استفاده کنم. این کاری غیر اخلاقی است. ولی تا آنجا که توانسته ام سعی کرده ام که مالک اصلی همه کارهایی که برایم فرستاده شده را پیدا کنم و برای کسب اجازه با آنها تماس بگیرم، ولی هنوز جوابی نشنیده ام. شما هم اگر میخواهید اثری را ارسال کنید که مال خودتان نیست، لطفا سعی کنید هنرمند اصلی را پیدا کرده و درباره پروژه برای او توضیح دهید و اجازه لازم را از او کسب کنید. با این کار کمک بزرگی به پروژه خواهید کرد.

نظر شما درباره این موارد چیست؟
به سازندگان فیلم شکایت کنیم.
وبسایت اصلی فیلم را هک کنیم.
در سایت های خارجی به این فیلم اعتراض کنیم.

من با هر حرکتی که از روی خشم و عصبانیت صورت بگیرد مخالف ام و از شما خواهش میکنم از اعتراض مستقیم به فیلم با لحن خشن و عصبانی و یا حرکت های غیر قانونی خودداری کنید. جالب است که ایمیل های زیادی هم برای پروژه ارسال میشود از هموطنانی که به اشتباه خیال کرده اند وبسایت پروژه سیصد به فیلم سیصد وابسته است. متاسفانه این ایمیل ها همه گی با لحنی عصبانی و ناراضی و بعضا همراه با فحش و ناسزا به سازندگان فیلم توهین کرده و به ساخت این فیلم اعتراض کرده اند. خوشبختانه این ایمیل ها را من گرفته ام و نه سازندگان اصلی فیلم ولی خدا میداند چند تا از این ایمیل های خشمگین و توهین آمیز برای وارنر برادرز یا کارگردان فیلم ارسال شده.
با خشمگین شدن و واکنش های احساسی دقیقا همان تصویری را از خود به دنیا نشان میدهیم که در فیلم از ما نشان داده شده. تصویر انسانهایی خشن و عصبانی. اصلا پروژه سیصد دقیقا برای جلوگیری از ارایه همچین تصویری شروع شد و برای همین هم یک پروژه هنری است. همانطور که در مطلب اول هم گفتم ما میخواهیم نشان دهیم که برای هنر -حتی برای ارزش های هنری فیلم سیصد - ارزش قایلیم و هنرمندان خوب بسیار زیادی هم داریم.

فیلم سیصد آخرین فیلمی نخواهد بود که تصویری نادرست از ایرانیان را نشان دهد. تا زمانیکه خودمان دست به کار نشویم از غریبه ها که با فرهنگ ما و تاریخ ما آشنایی ندارند و در بسیاری مواقع حوصله یا علاقه ای به تحقیق در مورد آنرا نیز ندارند انتظار تصویر کردن درست و دقیق از خودمان را نمیتوان داشته باشیم. چه کسی بهتر از خودمان - ایرانیان - میتواند تصویر خودمان را ترسیم کند؟
بسیاری از هموطنان ما نیز مدت هاست که دست به کار شده اند و تلاشهای زیادی در این راه -یعنی زدودن نگرش های غلط بیگانگان به ما-کرده اند، در زمینه های مختلف از جمله زمینه های هنری. هدف پروژه سیصد - که به زمینه هنری تاکید دارد - گرد آوردن این تلاشها و کارهایی که تا به حال صورت گرفته، و همچنین تشویق دیگران برای شروع کردن کارهای مشابه جدید است. برای تغییر دادن افکار عمومی بیگانگان نسبت به ما - که روز به روز حالت منفی تری به خود میگیرد - این ما هستیم که باید دست به کار شویم. پروژه سیصد، قدمی است بسیار کوچک در این راه.

Balatarin
برای دوستانتان بفرستید:
ایمیل شما:
comments


سلام
چند روز پیش از طریق لینکی با این سایت و پروژه 300 و کار قبلیتان آشنا شدم
ابتدا از اینکه فرهنگ و آداب و رسوم ما را به تمسخر گرفته شده بسیار عصبانی شدم و بر آن شدم تا کاری انجام دهم ولی با گذشت زمان و آغاز اکران فیلم و نقدهایی بر آن کنجکاو شدم که حداقل فیلم را ببینم تا بدانم با چه کسی و برای چی میخواهم مبارزه کنم ولی فیلم آنچنان که گفته می شد نبود
در اینجا قصد نقد کار و پرژه 300 را ندارم ولی تمام عزیزان را دعوت می کنم برای یکبار هم که شده این فیلم را ببیند البته من نسخه ای از آن را پیدا کردم که در آدرسی که در آخر می نویسم گذاشته ام تا دوستان داخل ایران هم ببیند و بداند برای چی این همه سرو صدا به راه انداخته اند هرچند که این کار موجب وحدت ما ایرانیان می شود ولی آیا براستی این فیلم ارزش این همه بحث را دارد
یادمان نرود که کارتونهای که از حضرت محمد ترسیم شد تازمانی که سرو صدایی ایجاد نشد ناشناخته بود و جالب است بدانید بعد از آن هیاهو های مسخره تعداد آن کارتون ها به تعداد ستارگان آسمان گسترش یافت چنان که هر کسی میخواست خود را معروف کند از این کارتون ترسیم و استفاده می کرد
به هر حال میخواهم نقدی کامل بر این ماجرا بنویسم که اگر خدا بخواهد در روز های آتی این کار را می کنم
ولی در پایان از شما دوست و هموطن خود می خواهم با شناخت مبارزه کنید که تنها چیزی که اقوام را به تباهی می کشد جهل است و این هم لینک این فیلم
http://pazang.blogspot.com/2007/03/300.html

نوشته شده توسط پزنگ در March 14, 2007 05:32 PM

با دورد و خسته نباشید
گزارش
نخست جستجو با
movie 300
بمب ما را نشان نمی دهد
ولی با در صحفه 5 نخستن ادرس این می باشد همان تور که دیشب نوشتم این ادرس در صحفه 8 گوگل بود با تلاش دیگران ایرانیان مهین دوست و خودم دیشب تا 3 شب پای نت بودم
این ادرس به صحفه پنجم اولین سایت رسیده.
انتظار دارم با کمک ایرانیان و خودم این ادرس فردا یا پس فردا به صحفه دوم یا سوم برسد و پشت سر سایت اصلی بمب برسد این هم ادرس http://www.google.ch/search?q=movie+300&hl=en&start=40&sa=N
پس چی شد اون بجه های که نگران بودند پشت سر ادرس بمب گوگلی باید سایت باشد که مال ضد ایرانی باشد می خواهم بگوم اگه خدای ایرازمین بخواهد این مسله حل شده.
نظر شما چست خوشحال می شوم نظز شما را بدانم.

نوشته شده توسط faramarz در March 14, 2007 05:49 PM

گزارش دوم از سایت اصلی بمب گوگلی
جستجو من با این نوشته
(300 Trailer Video)
(300)
(and 300 Spartans)
این 3 تا اصلا سایت بمب را من ندادیم تا صحفه 5 و6 را هم نگاه کردم چیزی از سایت اصلای پیدا نکردم.
خوشبختانه با این نوشته
(300themovie)
سایت اصلی همان بمب در صحفه اول و ردیف چهارمی 4 می باشد. خودتان نگاه کونید ادرس این http://www.google.ch/search?hl=en&q=300themovie&btnG=Google+Search&meta=
خسته شدم وای از بس لینک دادم
با این نوشته
((300 the movie))

زیاد خوشحال نشدم حودتان ادرس باز کونید
در صحفه دوم قرار دارد http://www.google.ch/search?q=+300+the+movie+&hl=en&start=10&sa=N
ولی می خواهم بگویم خسته نمی شوم اگه قرص ضد خواب هم بخورم لینک می دادم.
ایرانیان پاینده باشید
فرامرز گ

نوشته شده توسط faramarz در March 14, 2007 06:13 PM

سلام و خسته نباشی.از طراحی سایت 300 هم ممنونم منظورم همون بمب گوگلی است.
لینک این سایت رو همون روزهای اول در وبلاگم قرار دادم اما اسم وبلاگ من در لیست نیست.سوالم اینه که شاید در گذاشتن لینک دقت نکردم.اگه اینطوره لطفا راهنمایی کنید.
شاد و تندرست باشید و پیشاپیش نوروز رو شاد باش میگم.
سیاوش

نوشته شده توسط سیاوش در March 14, 2007 08:41 PM

سلام
نمی دانم چرا هموطنان ایرانی به سایتهای فیلمی چون imdb.com و یا yahoo نمی روند و به این فیلم رتبه منفی نمی دهند . یک مطلب مهم که باعث پر بیننده شدن و تبلیغ خوب برای یک فیلم می شه همون رتبه فیلم در سایت imdb.com است در حال حاضر رتبه فیلم 300 با رای 29683 نفر فعلا امتیاز 8.3 از 10 را دارد. برای امتیاز دادن باید در سایت ثبت نام کنید و به فیلم کمترین نمره یعنی 1 را بدهید.

موفق باشید.

نوشته شده توسط Movie Man در March 15, 2007 12:01 AM

I sent an E-mail to you, please read it. it is important,
Thanks,
Hootan Organization.

نوشته شده توسط hootan در March 15, 2007 01:13 AM

من سایت
300themove
را لینک کردم

نوشته شده توسط دل پاک در March 15, 2007 02:05 AM

دو پيشنهاد برای بهتر شدن سايت بمب:
در همون صفحه ی اول از بهترين طرح استفاده کن تا مشخص بشه که توی سايت چيه. خيلی آدما حال و حوصله ندارن برن تو يه سايت 2 ساعت بگردن تا ببينن که چی داره. در ضمن در همون صفحه ی اول به عکس هايی که بيشترين کليک رو داشتن با thumbnail کامل لينک بده.
در گالری ها از thumbnail کامل استفاده کن تا هر کس وارد میشه بتونه اون طرح هايی رو که خوشش مياد انتخاب کنه و بعد بزرگ شده اش رو ببينه. من خودم شخصاً حال و حوصله ندارم برم تو يه سايت و دونه دونه روی عکس ها کليک کنم تا ببينم که هر کدوم چيه. اگر در سايتهای حرفه ای عکس های خبری رفته باشی بايد متوجه شده باشی که استفاده از Thumbnail کامل يکی از راههای زياد شدن کليک روی عکس هاست.

نوشته شده توسط نيما در March 15, 2007 02:41 AM

چند پيشنهاد برای بهتر شدن سايت بمب:
از يکی از بهترين طرحها در صفحه ی اول سايت اسفتاده کن. خيلی از آدما حال و حوصله ندارن 2 ساعت برن تو يه سايت بگردن ببينن چی داره. تو همون صفحه ی اول يه چيز خوب بذار. علاوه بر اين در همون صفحه ی اول به عکسهايی که بيشتر از همه کليک شدن همراه با thumbnail کامل لينک بده.
در گالری ها از thumbnail کامل طرحها استفاده کن. باز هم بايد بگم که خيلی آدمها حال و حوصله ندارن که دونه دونه روی عکسها بزنن که تازه بينن چيه. استفاده از تامب نيل کامل برای افزايش کليک روی عکسها خيلی مهمه.

نوشته شده توسط در March 15, 2007 02:46 AM

پيشنهاد برای بهتر شدن سايت بمب:
از يکی از بهترين طرحها در صفحه ی اول سايت استفاده کن. خيلی از آدما حال و حوصله ندارن 2 ساعت برن تو يه سايت بگردن ببينن چی داره. تو همون صفحه ی اول يه چيز خوب بذار. علاوه بر اين در همون صفحه ی اول به عکسهايی که بيشتر از همه کليک شدن همراه با thumbnail کامل لينک بده.
در گالری ها از thumbnail کامل طرحها استفاده کن. باز هم بايد بگم که خيلی آدمها حال و حوصله ندارن که دونه دونه روی عکسها بزنن که تازه بينن چيه. استفاده از تامب نيل کامل برای افزايش کليک روی عکسها خيلی مهمه.

نوشته شده توسط نيما در March 15, 2007 02:50 AM

سلام دوست عزيز. متأسفانه کمتر کسی در جامعه ی ما به اين مسأله اعتقاد دارد که کل سينمای هاليوود بر دروغ پردازی بنا شده است. و اين ضعف ما را نشان می دهد. در IMDB ">http://www.imdb.com/title/tt0416449/trivia به صراحت ذکر شده است که در اين فيلم بر آب و تاب دروغ پردازیهای کتاب فرانک ميلر افزوده شده تا بينندگان احمق فيلم بيشتر حال کنند. يکی از مردم فهميده ی آمريکا از اين فيلم به عنوان onother Hollywood's war porn ياد میکند. حالا من نمی دانم شما که ادعا می کنيد آدم فهيده ای هستيد چطور به خود اجازه می دهيد حتی يک کلمه در تعريف از اين فيلم بنويسيد. يادتان باشد هنری که برای تبليغ يک انديشه ی دروغين ساخته می شود هنر مبتذل است و مخصوص فرومايگان.

نوشته شده توسط نيما در March 15, 2007 02:58 AM

اینکه سایت بمب 300 به زبان انگلیسی هست خیلی خوبه ولی پیشنهاد من اینه که اگه واقعا می خواهیم با هنر ایران را به دنیا معرفی کنیم بد نیست صفحاتی به زبانهای دیگر مثل عربی ایتالیایی اسپانیایی و فرانسه هم به سایت اضافه کنیم .
یعنی همون صفحه اول به چند زبان باشه تا بیننده عرب هم مشتاق بشه تا این سایت رو ببینه
وقتی هم تاریخ را داریم با مستندات و زبان هنر معرفی می کنیم عرب زبانی که حالا مشتاق شده این صفحه را ببینه متوجه می شه که کتابهای جغرافی مدرسه اش تحریف شده بوده و اینجوری پروژه خلیج فارس هم که شروع کرده بودی نتیجه می ده
من خودم حاضرم بخش عربی را درست کنم
حتما دوستان دیگری هم هستند که به زبانهای دیگر مسلط هستند

نوشته شده توسط farnaz در March 15, 2007 03:00 AM
نوشته شده توسط در March 15, 2007 03:07 AM

سلام
با نظر Movie Man موافق هستم
به اين ادرس بريد و ثبت نام کنيد
http://imdb.com/register/?why=personalize
يه ايم ميل براتون مي ياد
روي لينک ان کليک کنيد تا يک کاربر فعال شويد
سپس در سايت نام 300 را جستجو کرده و روي اولين گزينه کليگ کنيد
پس از آن کافيست روي اولين ستاره کليک کنيد تا کمترين نمره را به فيلم بدهيد
تمام

نوشته شده توسط ايران در March 15, 2007 03:42 AM

دوستان چت رومهای تخصصی فیلم سراغ ندارید.بریم اونجا و در مورد حقیقت ایران و دروغهای فیلم 300 و همچنین لینک خودمون صحبت کنیم؟

نوشته شده توسط حمید رضا در March 15, 2007 04:14 AM

من معتقدم باید یک سایت جامع وکامل ایجاد شود تا در آن به معرفی تاریخ وتمدن ایران در زمان حال وگذشته بپردازیم .من هم معتقدم که باید به زبانهای گوناگون پیام خود را به گوش دنیا برسانیم چه خوب بود کسی به زبان چینی وعربی مسلط بود وپیام مردم ایران رابه گوش دنیا می رساند.ساختن وبلاگ های متعدد هر چند کم خواننده هم باشند ایرادی ندارد چون قطره قطره جمع شود وانگهی دریا شود.اما لینک دادنبیشتر وبلاگ ها به یک سایت واحد وجامع می تواند بسیار مفیدتر باشد

نوشته شده توسط نرگس در March 15, 2007 05:51 AM

شما نوشتی "من با هر حرکتی که از روی خشم و عصبانیت صورت بگیرد مخالف ام "ولی این داستان کم کم به خشونت هم کشیده میشه, الان دولت هم اعتراض کرده و میخواد این فیلم را بصورت یک زمینه سازی آمریکا برای حمله به ایران جلوه بده کم کم اصلا این بوش بوده که دستور تهیه فیلم را داده , مردم در ایران فیلم را ندیده اند و اینقدر عصبانی هستند و احتمالا نخواهند هم ببینند , بعضی دوستان توی وبلاگ گذاشتن ولی مگه چقدر آدم امکانات برای دیدن فیلم دارن , بهرحال بنظرم شکایت کردن یا کارهای دیگه بیشتر تصویر خودمان را خراب میکنه و باعث سوءاستفاده میشه.
در ضمن با نظر محسن داداشی موافقم و لی حالاکه تا اینجا آمده ایم فکر میکنم که خوبه همه واقعا کمک کنیم برای بهبود این پروژه و برای رساندن سایت به مقام اول, فقط من نفهمیدم رستم و دارودسته اش چه ارتباطی به این قضیه دارند ?
یکی از نقاشیها هم مثل همون کمیک میلر است : پادشاهان هخامنشی با اون ریخت و قیافه مسخره در حال خرید نوروزی ???!!!
دوستان میبخشند ها

نوشته شده توسط Mitra در March 15, 2007 11:49 AM

راستی فقط برای دوستانی که احیانا نمیدانند محسن داداشی در پست قبلی لینکش را گذاشته
http://irwa.blogfa.com/post-1995.aspx

نوشته شده توسط Mitra در March 15, 2007 11:52 AM

با سلام
لگو ماهی عزیز من پیشنهاد فراخوان مقا له و

فراخوان انیمیشن ویا کارهای عروسکی با موضوع

تاریخی ،باستانی مثل سرگذشت پادشاهان ایرانی

نظیر (خشایار شاه) را می دهم .

اصولا برای مقابله با فیلمهایی مثل سیصد با یداز توان فنی همه علاقمندان استفاده کرد و

خودمان را محدود به مبارزه مستقیم که دیگر رونق واعتباری ندارد نکنیم.

نوشته شده توسط سعید در March 15, 2007 12:29 PM

من برای همکاری در این بمب گذاری مدرن اعلام آمادگی می کنم و از اینکه برای این برنامه وقت می گذارید و دلسوزی می کنید صمیمانه سپاسگذارم. خواهشا وبلاگ من را ببینید و من را از اینکه شیوه لینک دادنم صحیح بوده یا نه مطلع کنید.

نوشته شده توسط آذر در March 15, 2007 01:17 PM

باز هم من.
خواستم بگم بنده از اینکه از این حرکت وبلاگ نویسان سوء استفاده سیاسی دولتی شود به شدت نگرانم. بعید نیست این حرکت ما از سوی دولت تعبیری ایدئولوژیک پیدا کند و بر اساس آن برنامه ریزی های غیرمعقولانه سیاسی صورت بگیرد. هر چند کاریش هم نمی شود کرد. ما وبلاگ نویسها تا زمانی که کاری به کار خودشان نداریم خوبیم اما همین که کمی پا را از گلیم کوچکی که آنها برایمان پهن کرده اند بیرون می آوریم حالا بیا و درستش کن

نوشته شده توسط آذر در March 15, 2007 01:22 PM

دستتان درد نکند اما یک مشکل وجود دارد واینکه گیلگمش جزو اساطیر و داستانهای ایرانی نیست مخصوص تمدن سومر است

نوشته شده توسط در March 15, 2007 02:18 PM

اولا سبک ساخت سایت خودش یه سبک غربی هست و از هیچ عنصر ایرانی استفاده نشده! و به قول دوستان این لوگو 300 در صفحه اول با رنگ قرمز و خون خودش یجور دید منفی میزاره!چون فقط همین یه چیز استفاده شده!

صفحه اول در وب سایت ها دارای اهمیت خیلی زیادی هست چون باید با یک نگاه کلی موضوع سایت رو در بر بگیره!
خودتون به عنوان کسی که برا اولین بار هست می خواهین این صفحه رو ببینین با نگاه اول چه حس و زمینهای به ذهنتون میرسه؟

دفعات زیادی خود من و دوستان ایمیل زدن که از کارها و چیزهایی که وجود داره در ساخت و گالری استفاه بشه مثل نقاشی های استاد شکیبا عکس هایی از تخت جمیشید وعکسهایی که از پادشاهان وافراد اونهابصورت سنگی موجود هست استفاده بشه اما..............
و در مقابل صحبتی که در مورد عکس های گالری فرمودین!!!!!!
1.عکسهایی که موجود هست از تخت جمشید و آثار اون رو می تونن استفاده کنن!درسته حتی بعضی از عکس ها برای عکاسش حق کپی رایت داره که ایندسته از عکسها بصورت پاورقی زیرشون اسم عکاس برده شده!

2.قانون کپی رایت و حق استفاده از عکسها و نقاشی ها با ذکر منبع هیچ ایرادی نداره بخصوص که خود عکسها برای preview هستن و جنبه نمایشی داره در ساتهای خودشون!

3.با این حال اونجا یک نمایشگاه داخلی و فراخوان گرافیک به اسم فیلم 300 درست شده برای بازدید کنندگان ایرانی که هنرمندان و دوستان میتونن در این نمایشگاه با ارسال کارهاشون شرکت کن نیادمون نره که موضوع اصلی سایت اینه که بزرگی و ابهت ایران رو نشون بده پس باید از کارهای بزرگ و قوی استفاده بشه! هر کس از دوستانی که کاراشون در سایت قرار داده شده درسته که برای نشون دادن اعتراضشون و دفاع از ایران هست و واقعا کارشون قابل تقدیر هست ولی اینو فراموش نکنید اونها هم نسبت به توانایی خودشون یه کاری رو انجام دادن و دارای نقطه ضعف هایی است دقت داشته باشین که این سایت برای نشان دادن در مقابل جهانیان هست نه یک نمایشگاه داخلی برا نشون دادن تکنیک های sketch cg painting و ..باید از کارهای بزرگی استفاده بشه هم ار نظر اجرایی هم مفهومی!مثل این میمونه که بگن باید برویم جنگ جهانی(WW3) منتهی هر کس با هر وسیله جنگی که خودش ساخته بیاد !

در آخر باز هم از زحماتتون سپازگذارم!!!
به امید آزادگی و پایندگی ایران و ایرانی

نوشته شده توسط در March 15, 2007 02:29 PM

1.عکسهایی که موجود هست از تخت جمشید و آثار اون رو می تونن استفاده کنن!درسته حتی بعضی از عکس ها برای عکاسش حق کپی رایت داره که ایندسته از عکسها بصورت پاورقی زیرشون اسم عکاس برده شده!

2.قانون کپی رایت و حق استفاده از عکسها و نقاشی ها با ذکر منبع هیچ ایرادی نداره بخصوص که خود عکسها برای preview هستن و جنبه نمایشی داره در ساتهای خودشون!

3.با این حال اونجا یک نمایشگاه داخلی و فراخوان گرافیک به اسم فیلم 300 درست شده برای بازدید کنندگان ایرانی که هنرمندان و دوستان میتونن در این نمایشگاه با ارسال کارهاشون شرکت کن نیادمون نره که موضوع اصلی سایت اینه که بزرگی و ابهت ایران رو نشون بده پس باید از کارهای بزرگ و قوی استفاده بشه! هر کس از دوستانی که کاراشون در سایت قرار داده شده درسته که برای نشون دادن اعتراضشون و دفاع از ایران هست و واقعا کارشون قابل تقدیر هست ولی اینو فراموش نکنید اونها هم نسبت به توانایی خودشون یه کاری رو انجام دادن و دارای نقطه ضعف هایی است دقت داشته باشین که این سایت برای نشان دادن در مقابل جهانیان هست نه یک نمایشگاه داخلی برا نشون دادن تکنیک های sketch cg painting و ..باید از کارهای بزرگی استفاده بشه هم ار نظر اجرایی هم مفهومی!مثل این میمونه که بگن باید برویم جنگ جهانی(WW3) منتهی هر کس با هر وسیله جنگی که خودش ساخته بیاد !

نوشته شده توسط lordofpersia در March 15, 2007 02:30 PM

1.عکسهایی که موجود هست از تخت جمشید و آثار اون رو می تونن استفاده کنن!درسته حتی بعضی از عکس ها برای عکاسش حق کپی رایت داره که ایندسته از عکسها بصورت پاورقی زیرشون اسم عکاس برده شده!

2.قانون کپی رایت و حق استفاده از عکسها و نقاشی ها با ذکر منبع هیچ ایرادی نداره بخصوص که خود عکسها برای preview هستن و جنبه نمایشی داره در ساتهای خودشون!

3.با این حال اونجا یک نمایشگاه داخلی و فراخوان گرافیک به اسم فیلم 300 درست شده برای بازدید کنندگان ایرانی که هنرمندان و دوستان میتونن در این نمایشگاه با ارسال کارهاشون شرکت کن نیادمون نره که موضوع اصلی سایت اینه که بزرگی و ابهت ایران رو نشون بده پس باید از کارهای بزرگ و قوی استفاده بشه! هر کس از دوستانی که کاراشون در سایت قرار داده شده درسته که برای نشون دادن اعتراضشون و دفاع از ایران هست و واقعا کارشون قابل تقدیر هست ولی اینو فراموش نکنید اونها هم نسبت به توانایی خودشون یه کاری رو انجام دادن و دارای نقطه ضعف هایی است دقت داشته باشین که این سایت برای نشان دادن در مقابل جهانیان هست نه یک نمایشگاه داخلی برا نشون دادن تکنیک های sketch cg painting و ..باید از کارهای بزرگی استفاده بشه هم ار نظر اجرایی هم مفهومی!مثل این میمونه که بگن باید برویم جنگ جهانی(WW3) منتهی هر کس با هر وسیله جنگی که خودش ساخته بیاد !

نوشته شده توسط lordofpersia در March 15, 2007 02:35 PM

«...مطمئنا قصد سويي در كار است وگر نه سازماني كه اين مجوز فيلمبرداري را صادر مي كند اگر نظر معترضين به اسيب رساني قبلي را خوانده بود هرگز به اين مغول ها اجازه ورود به تخت جمشيد را نمي داد/... امروز اولين كاري كه مي خواستم بكنم اعتراض به سازندگان فيلم 300 بود ولي نمي دانستيم مار در استين خودمان است /... مگر ما آثار باستانیمان را از توی جوب پیدا کرده ایم ؟ یا مگر این آثار سنگ کنار جاده است که مسئولین حفظ میراث فرهنگی اینچنین آسان از خاطیان میگذرند/... نمی دانم این خانم در تخت جمشید چه می کرده . لابد باز ان دو هنرپیشه قهار !!! را با خودش برده تا هنرنمایی کنند و به سان اتش بس باز پول چاپ بزند حتی به قیمت نابود کردن میراث فرهنگی کشور /... اصلا فیلمسازی که فیلمی مثل اتش بس می سازد میراث فرهنگی حالیش می شود ؟!!!/ ...ما مردم ايران اگه نخواهيم كسي واسه تخت جمشيد و ساير اثار باستاني فيلم بسازه بايد چي كار كنيم؟ اخه تهمينه ميلاني را چه به فيلم ساختن در مورد تخت جمشيد ؟ تو برو فيلماي عشقي مسخرتو بساز. نمي خواد به تخت جمشيد آسيب برسوني»

( اظهار نظر از سایت حکومتی انتخاب 11 مارس 2007 )

نوشته شده توسط Mitra در March 15, 2007 03:20 PM

به معترضین خارج از کشور فیلم 300 توجه می دهیم که ج. اسلامی هم به ناگهان خشایار شاه دوست شد و در کانال های تلویزیونی ،در مطبوعاتش دارد به امریکای جهانخوار وهولیود فاسد وبه خاطر ساختن این فیلم فحش وناسزا می دهد . هیچ بعید نیست همان 300 تا400 ملی/مذهبی واصلاح طلب! که تومار حمایت از گنجی، تبریک به شیرین عبادی، تقبیح کاریکاتوریست دانمارکی و... را امضامی کنند به معترضین تبعیدی به پیوندند واگر امضاء تهمینه میلانی ! راهم در اطلاعیه ی شان دیدید هیچ تعجب نکنید.

نوشته شده توسط نقل از ایران پرس در March 15, 2007 03:24 PM

The Untold Story

I was unfortunate enough to waste my time watching the movie “300” over the weekend. Watching this movie reminded me of my favorite scholar Dr. Norman G. Finkelstein (DePaul University in Chicago) who once said in a lecture that he believe that about the 80% of the materials produced by the media is intended for its main audience the “crack addicts”. I have some disagreements with professor Finkelstein about the percentage (my personal estimate is 90 to 100 percent but that is open for debate) however in principal I agree completely. It is extremely difficult for me to write on a topic that I have no authority on and I am not going to attempt anything of the kind. However at the personal level, I believe that the absolute silence from the academics and the scholarship in the field is an object of considerable wonder which led me to make an attempt to write this article about the movie. The reason that I took such interest in this movies is because the first serious History book that I read was call the “ Great wars of the Persians”; the fist part of the book was about the Persian war with the Ottoman Empire. The second part of the book was dedicated to the war between Persia and the Greeks at the time of Xerxes (Khashayarshah ,date :486-465 B.C. ). In this article I am going to provide you with brief historical background on the topic and the express my opinion about the making of the movie “300”.
“Xerxes, son of Darius the Great (which married Atossa, the daughter of Cyrus the Great) was! appointed King of Persia by his father because his elder half-brothers, who were born before Darius had become king, died. Xerxes inherited from his father the rule over all of Persia, at the time having nearly 28 nations under its control: the larges empire known to the world at the time . The uniqueness of the empire was not because of its size but its methodology of control and governing nations. The greatest achievement of the Persians was “the empire itself, the fist empire built on the model of tolerance and respect” (professor Richard N Frye , Harvard university ) . Persepolis the cultural capital the Persian empire is testament to the great empire modeled on tolerance and respect for nation and religions. It is widely recognized that king Cyrus (539-530 B.C.) was benevolent toward various captive people who had suffered under the rule of Nebuchadnezzar and his successors. The Jews were allowed to return to Jerusalem to rebuild their temple and Cyrus even provided them with financial help. In the old testament, Cyrus is regarded as the savior of the Jewish people (Isaiah 45, Daniel, Ezra 1-3) . According to professor Frye, Persians were the founders of the international religious freedom and friendship between nations as is clearly visible about their empire from historical records. The magnificence of this great empire is depicted on the walls of the ceremonial capital of the second Persian Iranian dynasty at Persepolis, having being, according to Greek historians, “the richest city under the sun”.
This magnificent capital had unique characteristics unlike any other capital built before it in the world. Its uniqueness was unlike great pyramids of Egypt; it was not built with slave power; instead, paid workers built this beautiful capital as Persia was a slave-free empire. Amazingly, females workers were paid more than male workers ( Professor Mathew Stolper , the oriental institute of the university of Chicago) . So this was the Persia that king Xerxes ruled over .
The movie “300” depicts the battle of 300 brave Spartans defeating the Persian army of a million!
Again I am not a scholar in this topic, yet I know how to do a simple google search; what I found is the following :
Herodotus of Halicarnassus, who was a Dorian Greek historian and lived in the 5th century BC (484 BC–ca.425 BC) being regarded as the "father of history", provides us with a colorful description of the Persian army that he evaluates at close to two million men and about twelve hundred ships (Histories, VII, 59-100). Modern historians find these figures unrealistic, if only for logistical reasons, and suppose the army was at most two hundred thousand men and the fleet no more than a thousand ships; but this still makes an impressive body for the time. Xerxes' expedition moved by land and sea through Thracia, the fleet following the army along the coast. It did not meet resistance until it reached Thessalia, where the Persian army defeated the Spartans and their allies at the pass of Thermopylæ while, on sea, neither the Persian nor the Athenian fleet could win the decision in the battle that took place near Cape Artemisium, along the northern coast of the island of Euboea. Because of Themistocles' decision to evacuate Athens, Xerxes managed to take the city and set fire to the temples of the Acropolis. As one can tell the historical background of the movie itself according to the Greek source is complete false.
In this movie, Persians were shown and referred to as savages and/or barbarians. Well, according to Greek historians this was not how they thought about Persians; that makes me wonder about the motivations behind the Hollywood fabricated history. One should ask that if this is not factual and a documented history, what is the reasoning for such falsification to begin with? One could look at the close relationship between the American government and Hollywood (please refer to the documentary maked by CBC on the subject ) and assertively conclude that these are all premeditated propaganda for an attack on the “savages “ ( Iranians ) and the 300 brave Greeks represent the “isolated-unilateral American foreign policies” and the ideas of liberty and freedom (the Abu Ghraib Prison is a clear demonstration of such ideas). The time of the release for the movie is also interesting because it’s right about the time where United State needs the support of the world public opinion for the implementation of the resolution 1737 of the United Nations, intended to impose harsh economical sanctions on Iran. I believe that movies such as “300” are simply American propagation for war. One should know that the United States Government would not place MIM-104 Patriot surface-to-air missile (a limited but relatively effective missile defense system around Kuwait oil fields) for no reason; such a system was placed for fear of an Iranian retaliatory response to the preemptive attack on the Iranian nuclear facilities. I believe that professor Chomsky says it best when he points that the United State has placed itself in a position that it has to attack Iran just to maintain it international credibility as a superpower. I believe that after the Republican party’s Iraq misadventure the party will be remembered as one responsible for the death of, as of now, 3,235 Americans and 23,785 wounded soldiers. For a war that had no justification and was in direct violation of the international law, the only way for the republican party to erase the memory of its misadventure in Iraq is to set the entire middle-east region on fire. That way no amount of diplomacy would bring peace to the region and it would not matter anymore whether the president is a republican or a democrat, male of female, nor whether European-American or African-American. Again my intention for writing this article was to raise some of the issues that I thought were important. I have to mention again that I am not a Historian nor political scientist; I’ve instead tried to use common sense and rational arguments to arrive at my analysis and conclusions.
By : Hamid vajihollahi

نوشته شده توسط abi در March 15, 2007 04:22 PM

Please correct this on http://300themovie.info/300-movie-media.html. "Animation
Here are some still from an animation based on the ancient Persian story of Gilgamesh, produced by Maryam Sedaghattalab and Fahimeh Bashari."
Gilgamesh is simply not a persian story. you may refer to wiki to inquire further on it.

نوشته شده توسط در March 15, 2007 05:33 PM

تافته ي جدا بافته
متاسفم

نوشته شده توسط مشيانه و مشيه زاده در March 15, 2007 09:05 PM

سلام
لینک سایت را از روزهای اول در وبلاگم قرار دادم ام اسم وبلاگ من در لیست نیست

موفق باشید


نوشته شده توسط آرش در March 16, 2007 01:48 AM

I will report on 300 movie on GV this week and i started with your google bomb.I would like to know if I can use this http://300themovie.info/300-movie-gallery.html

or anyone that artist agree with. I will give link to u and I put artist name.

best

نوشته شده توسط faridpouya در March 18, 2007 10:29 AM

با سلام خدمت تمام ایرانران عزیز امید وارم همیشه پیروز باشد من تنها به این سخن کوروش کبیر اکتفا می کنم
زمانی که من مردم مرابدون مومیای وتابوت به خاک بسپارید تا نمام اجزای بدنم جزءی از خاک ایران شود

نوشته شده توسط حامد در March 27, 2007 08:19 AM